פרשת נוח- שבת ברית עולם

נושא

למעלה מ-50 בתי כנסת, קהילות וגופים ציבוריים עתידים לקיים פעילות סביבתית בסוף השבוע (23/24.10.09), סביב הכותרת "ברית עולם"- שבת של אחריות סביבתית יהודית.

חברים יקרים השלום והברכה,
מתוך כלל המתגייסים לעניין זה ראוי לציין את הציבור הציוני דתי במרכז ובפריפריה ש"הרים את הכפפה" והכניס את הלימוד הסביבתי אל תוך בתי הכנסת. נציין לדוגמה את קריית גת בדרום בה יתקיימו שיעורים בנושא בחמישה בתי כנסת בעיר, אפרת באזור ירושלים - הממנפת את שבת נח כצעד נוסף בהפיכתה למועצה ירוקה ואשחר שבצפון (יישוב מעורב), בה הקהילה כולה מתארגנת סביב שבת נח בסופשבוע של מפגש ולימוד משותף. ההיענות הרבה ליוזמה מצביעה בעיני על הצורך האמיתי של ציבור זה לעסוק בנושא הסביבתי כנושא אימננטי לחיים היהודיים ולא כנושא ה"מולבש" עליהם מבחוץ.
תופעה משמחת נוספת הינה התגייסות גופים רבים מתוך התנועה הסביבתית לקידום פרשת נח, לצד ההתעניינות והפרגון הגדול שזכינו לו מהתקשורת. "חגיגת הזהות היהודית" של חלק מהתנועה הסביבתית בארץ באה לידי ביטוי, בין השאר, באירוע המרכזי של שבת פרשת נח שיתקיים אי"ה במוזיאון הטבע בירושלים ביום שישי הזה, בין השעות 10:00 שם החברה להגנת הטבע, מנהל קהילתי גינות העיר, מוזיאון הטבע , קואליצית ירושלים בר קיימא וגופים נוספים יחברו יחדיו להפנינג של סביבתנות וזהות יהודית. אירוע שראוי לציין בהקשר זה היא הרצאתו של חיימה לרנר, לשעבר ראש העיר של קריטיבה בברזיל ואחד ממובילי תפיסת הקיימות בעולם שתתקיים ב11:30 .
מבחינה תקשורתית זכתה יוזמת שבת נח לתהודה מימין ומשמאל. עיתון מקור ראשון הקדיש כתבה לעניין ביום שישי האחרון ויקיים בשבוע הבא מדור ירוק חדש בעיתון, בשיתוף עם טבע עברי (שבת קיימא). ערוץ 23 העלה את הנושא המסגרת תוכנית "עושים סדר", ואף מהדורת מבט הקדישה כתבה לעניין זה, שלא לדבר על עלוני פרשת השבוע שרבים מהם התגייסו לכתוב, לראיין , ללמוד ולציין את חשיבות הנושא האקולוגי בשיח הפנים יהודי. על כל אלו ברצוני לומר תודה, ומי ייתן ותתקיים בנו נבואת יחזקאל :

ויאמר אליי, הראית בן-אדם; ויוליכני וישיבני, שפת הנחל.
בשובני--והנה אל-שפת הנחל, עץ רב מאוד: מזה, ומזה.
ויאמר אליי, המים האלה יוצאים אל-הגלילה הקדמונה, וירדו, על-הערבה; ובאו הימה, אל-הימה המוצאים ונרפו המים.
והיה כל-נפש חיה אשר-ישרוץ אל כל-אשר יבוא שם נחליים, יחיה, והיה הדגה, רבה מאוד: כי באו שמה המים האלה, ויירפאו וחי--כול אשר-יבוא שמה, הנחל.
והיה עמדו עליו דווגים, מעין גדי ועד-עין עגליים--משטוח לחרמים, יהיו; למינה תהיה דגתם, כדגת הים הגדול רבה מאוד.
ביצותיו וגבאיו ולא יירפאו, למלח ניתנו.
ועל-הנחל יעלה על-שפתו מזה ומזה כל-עץ-מאכל לא-ייבול עלהו ולא-ייתום פרייו, לחודשיו יבכר--כי מימיו, מן-המקדש המה יוצאים; והיה פרייו למאכל, ועלהו לתרופה.

(יחזקאל מ'ז, ו'-י'ב)

– – 14:00,

עינט קרמר عينات كرمر:

תושבת משגב, מנהלת עמותת "טבע עברי" - אחריות סביבתית יהודית , 0523754506


תגובות

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
CAPTCHA
בדיקה זו מיועדת לוודא שהינך חי ונושם ואינך מחשב המפיץ ספאם