תגובות אחרונות

  • שפה על התפר   לפני 7 שבועות 3 ימים

    ריבוי השפות שלנו יכול להעשיר אם נצליח להקשיב וללמוד מתוך מודעות לשפה השונה ולסיפור השונה שמצריכים תרגום
    אבל הוא עושה אותנו עניים אם אנחנו לא. אז אנחנו במגדל בבל נטול תקשורת

  • מעיין עין שבע שבגליל - נקודת מוצא לשלושת הדתות   לפני 9 שבועות 6 ימים

    מקום קדוש ומרתק

  • נשים, עשו שלום   לפני 11 שבועות 6 ימים

    כמי שמשתייכת לקבוצה קטנטנה ומתמידה שניצבת בצומת כרמיאל כל יום שישי, התרגשתי מהכתבה שלך, מהעובדה שישבת עם הנשים, מהאהדה וגם מהסקפטיות. הנראות המצומצמת הזו האם היא טובה, נכונה, ראויה, או מיותרת - זה בהחלט נושא שעולה בינינו פעם בכמה זמן. יש גם מי שחושב שזה מזיק, וגם לאפשרות הזו אנחנו מתייחסות.
    אין תשובה אחת, יש דעות רבות. במקרה הזה התברכתי באי התלבטות (זה לא קורה לי הרבה..) ואת דעתי הנחרצת בנחיצות של כל קול פרסמתי בכתבה "האהדה, הזעם, האדישות" (29.5.16)
    האם עדיף לפעול בכנסת? האם זו המסקנה ממחאות אחרות? אני לא בטוחה אבל גם לא שוללת. במקרה של נשים עושות שלום האות ב' מתחלפת במילה עם. אנחנו פועלות הרבה עם הכנסת, דוגמא לכך באירוע שיתקיים מחר יום שני ה-31.1.17 בכנסת - הקמת שדולת נשים לשלום ובטחון בראשות ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ מיכל רוזין. ההסבר למה עם ולא ב' מורכב יותר וקשור לעובדה שתנועת נשים עושות שלום היא פוליטית אך א-מפלגתית.
    הלוואי ונגדל, הלוואי ועוד א/נשים ירגישו את הצורך לצאת לרחובות (או לפעול בדרך אחרת כמובן) אבל גם אם לא, הקומץ הקטן משוך ימשיך

  • כתבו עליו בעיתון, והוא כלל לא ידע שהוא כזה   לפני 12 שבועות 6 ימים

    המאמץ כל פעם ברשת ולהיות בפייס ולשלוח s/m/sלהגיב גורמת לנו להרים ידיים מעוולות מהוצאת דיבה, זילות של מילה, יד קלה על העט ובעיקר חוסר אחריות.
    נמאסתם משמיצים באשר הנכם.
    "סור מרע עשה טוב חפש שלום ורודפהו"

  • כתבו עליו בעיתון, והוא כלל לא ידע שהוא כזה   לפני 13 שבועות 3 ימים

    אביטן כהן וברק ,
    מציע לפני שאתם מעלים על הכתב "עובדות" שתעשו קצת מחקר לדעת במי המדובר מיהו? מה עברו? וכדומה..שיטת שפיכת מילים שהקשר שלהם למציאות רוף ולא קיים קנתה לאחרונה לצערנו מקום נכבד בחיינו, להבדיל מעיתונות אמיתית חוקרת היורדת לעומקם של דברים ומציגה תמונה בהירה המבוססת על עובדות מוצקות!
    אשר ליהושע רץ , מבכירי בניה של ההתיישבות בארץ ישראל, מחנך ומורה מהטובים שישנם, בעל מגוון דעות ועמדות בנושאים שונים. כותב רהוט ומענין ובהחלט שם לפני קוראיו "ראי" מציאות חד ובהיר. כפי שניתן לראות מדבריו הנושא שהועלה היה התייחסות למצב קיים וכל אחד יכול להביע דעתו ,מכאן ועד השמצה זולה וחסרת ערך עובדתי המרחק רב וטוב תעשו בעם תיצרו קשר ישיר עם הנ"ל ותלמדו לדעת שבפניכם יושב איש אשכולות ,ידען גדול בתחום האזרחות וההיסטורי של עמנו ואיש בעל עמדה פוליטית מענינת ואמיצה.
    נסו ,תווכחו ולא תצטערו
    יוסי מורג

  • הליכה שקטה עם נרות בפארק הסלעים   לפני 15 שבועות 2 ימים

    כתמיד, את הצלחת להביא את הכל לתוך הכתבה: החששות, התחושות, הסוגיות הקשות, השאלות - ועצם התקווה שבנחישות רבה ועם השותפים הנכונים, אפשר לקדם שיח ודיאולוג בין אנשים שונים מאוד.

  • מי באמת יודע מה עבר בראשו הבלונדיני.   לפני 15 שבועות 4 ימים

    יוווו פעם ראשונה שאני נתקל בבלוג הזה!
    נהנתי לקרוא (אפילו שאני יעני משוחד...)
    עמית, יש לך כתיבה חדה ומרגשת.
    אני חושב על עצמי - קשה לי לראות את עצמי כותב ככה תכלס וחשוף.
    מקווה שבסרט של הבלוג הזה כן תישאר.
    הרווחת עוקב...

  • הזמנה לסיור בקהילה הבדואית בקובסי - יום שישי 9.12   לפני 18 שבועות 6 ימים

    ראשית, חשוב להגיד שכל מידע נוסף יתקבל בברכה. את/ה מוזמנ/ת לשלוח את התצלום המדובר. יש לנו גם שותפים מקצועיים לפרוייקט בתחום התכנון שיכולים להתמודד עם מידע כזה ונשמח לקבל אותו.

    לשאלתך אפשר לומר שהנושא באמת מורכב, ואכן יש סטטוסים שונים של בעלויות וסוגים שונים של התישבות. בסיור בקובסי המזרחית ביום שישי האחרון 9.12 דיברנו עם אישה אחת בת 55 אשר סיפרה שנולדה במקום. יש הרבה עבודה לעשות כדי לפתור את המצב של התושבים הבדואים באזור הגליל, אשר אין להם תקוה להמשך מגורים.

    כאמור, תהליך התישבות הקבע של הבדואים התרחש במשך כ-100 שנה ללא תכנון מסודר מצד המדינה, כך שכל נסיון להסדיר את המצב יהיה חידוש ויכול ממש לעזור. רצוי שזה יהיה מתוך התחשבות בקהילות והקשבה לצרכיהן.

  • 1948 בדיר אל אסד - זכרונות   לפני 18 שבועות 6 ימים

    לאחר הקריאה שלי לכתבה "בדיר אל אסד- זכרונות 1948" של טלי פרידמן, ובהיותי בחורה מדיר אל אסד, שגדלה בכפר הזה, אני לא יודעת את כל הסיפור של מאמון ונביה, אלא החלק שסבא שלי סיפר לי עליו, ועל מה שהתרחש בכפר בשנת-1948, אני זוכרת איך סבא שלי תמיד דיבר על אחיו שנהרג על ידי החיילים , כאשר ביקשו מהם ללכת להביא מים ובדרכם למעיין פשוט הרגו אות, החלק השני לא מוכר לי בכלל והייתה הפעם ראשונה שאני קוראת עליו, זה שבו מדברים על איך חלק מאנשי הכפר יצאו ממנו, ואיך שאנשים קיבלו תעודות זהות אדומה ושהיא מסמלת "הבעייתיים".
    אני חושבת שהסיפור של הכפר שלי בשנת ה 1948 הולך ונעלם, כי אני יודעת רק חלק מהסיפור ורוב הנערים והילדים בכפר לא מכירים את הסיפור בכלל, וזה מייצר בלבול בזהות שלהם, בנוסף לזה מפתיע אותי שכאשר אני שואלת נער מה היא הלאומיות שלך?, או אתה מכיר את הסיפור שהתרחש בכפר שלנו שקשור לנקבה, והוא פשוט עונה לי: אני לא יודיע, ולא מעוניין לדעת.
    הסיפור של ה"אסד" הסבא של המשפחה שנזכר בסוף, הוא סיפור שעובר מדור לדור עד היום, הכפר היה נקרא מקודם "דיר-אל-רוהבאן", וכאשר הסבא של משפחת אל אסדי עבר דרך הכפר, ישב לנוח ולהתפלל, בזמן הזה האריה באה ואכל את החמור שלו, כאשר שהאריה סיים את האוכל שלא הוא לא יהיה מסוגל לאכול עוד פעם, לכן אין בעיה מלהתקרב אילו, הוא הולך ויושב על הגב של האריה וממשים את הנסיעה שלו, ומשם התחילו להגיד על הכפר שהוא כפר של האריה-דיר אל אסד.
    بعد قراءتي لمقالة "1948 دير الاسد – ذكريات" لتالي فريدمن, وكوني ابنة دير الاسد, تلك القرية ذات التاريخ العريق, وما اعرفه و اذكره من رواية التي ذكرها نبيه ومأمون , هو التشابه مع تلك التي حدثني عنها جدي وخاصة القصة التي لمست مشاعري, قصة الشاب صبحي (أخ جدي) والذي كان في ريعان شبابه حين قتل هو وعدد من شبان القرية, على يد الجنود الذين طلبوا منهم الذهاب الى النبعة لتعبئة الماء وفي طريقهم قاموا بإطلاق النار عليهم, اما بالنسبة للجزء الثاني والذي ذكره نبيه ومأمون, فكانت تلك المرة الأولى التي اصادفها والتي تتناول الحديث عن ترك اهل القرية بيوتهم والذهاب الى اماكن اخرى, وتوزيع هويات باللون الأحمر على قسم من الناس الذين كانوا يعرفون بال"مشاغبون".
    اعتقد ان تاريخ القرية اخذ في الزوال, وذلك لأنني انا شخصيا اعرف فقط جزء من القصة وليس اكملها, واغلب الشبان في القرية اليوم لا يعرفون القصة بأكملها, وهذا ما يؤدي الى خلق تزعزع في التعريف عن هويتهم, بالإضافة الى ذلك ما يثير دهشتي عند سؤالي للشبان ما هي قوميتك؟ او هل تعلم بقصة القرية المتعلقة بقضية النكبة؟ ويكون رده: لا أعلم, ولا يوجب لدي الرغبة بالمعرف.
    قصة "الاسد" جد العائلة الذي ذكر في نهاية المقالة, هي قصة التي تنتقل من جيل الى جيل حتى يومنا هذا, كان اسم القرية قبل ذلك "دير الرهبان", وعندما مر جد عائلة الأسدي في القرية وقرر ان يأخذ قسط من الراحة ويقوم بأداء الصلاة, وعندما انتهى كان الأسد قد افترس حماره, ولمعرفة بأن الاسد الان شبع بإمكانه ان يقترب منه, فامتطاه واكمل سيره ومن هنا اصبحوا الناس يقولون عن القرية, قرية دير الأسد.

  • הזמנה לסיור בקהילה הבדואית בקובסי - יום שישי 9.12   לפני 19 שבועות 3 ימים

    בתצ"א מ 1977 אין שם אף מבנה ... מוזר ? אז מה נלבין כל האחזות ??!!

  • חתול לא זקוק להצדקה   לפני 21 שבועות 6 ימים

    כל פעם שאני קוראת את השירים שלך
    אני חושבת
    שיש הצדקה
    לספר שירה

  • יוגב שטרית - ג'אז בתיבול מקצבים מרוקאים מתוצרת ישראל   לפני 22 שבועות 2 ימים

    המוסיקה האווירה האדם שמאחוריה. פשוט מדהים.

  • יוגב שטרית - ג'אז בתיבול מקצבים מרוקאים מתוצרת ישראל   לפני 22 שבועות 3 ימים

    נקלעתי להופעה שלהם במקרה ברחובות, היה מיוחד מאוד. שילוב מופלא בין ג'אז למוזיקה ערבית. אין ספק שאפשר לראות שיוגב שולט בנעשה, אך סתיו, בחור שנראה די צעיר, ניגן איתו בהרמוניה מדהימה וטובה כל כך עד שהיה אפשר לחשוב שיש לו כמה עשרות שנים מאחוריו. יישר כח!

  • השביל הכתום החדש ברמות מנשה – ממדרך עוז לבנימינה   לפני 28 שבועות 3 שעות

    "חוסר מודעות והטבע ימשיך בחשאי בשלו."

    ללא ספק.

  • AMOCA, המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית, יפתח בסחנין   לפני 31 שבועות 4 ימים

    המוזאון בסחנין , נמצא בפועל בבניין איגוד ערים לאיכות הסביבה בסחנין בסמוך לאצטדיון דוחא
    במידה ואתה מחפש יותר מידע מוזמן לפנות אל צוות דוגריט info@dugrinet.co.il
    בברכה
    חדוה

  • AMOCA, המוזיאון הערבי לאמנות עכשווית, יפתח בסחנין   לפני 31 שבועות 4 ימים

    חיפשתי באינטרנט, אין שום אתר, מידע כתובת או אחר..
    גם אתר בעברית או אנגלית לא קיים, לא לעיר סחנין ולא למוזאון
    אודה להכוונה
    תודה

  • החיים כסקנדל   לפני 33 שבועות 5 ימים

    עמית שלום
    אתה באמת לא מניח לפסיכולוגים ובעיקר לפסיכולוגיות ארוכות הרגליים.
    האם אתה מוכן טיפה להניח להם ולספר מי בכל זאת נופל ברשתך?

  • שברים   לפני 34 שבועות יום אחד

    אולי אתה חרגול
    אבל הכוח שבה נכנסים דבריך עמוק בבטן הם לפחות של ג'יראפה

  • כדורגל מצוין אבל ההתנהגות – מבישה   לפני 34 שבועות 5 ימים

    הלוואי שהיו מקשיבים, חינוך מהיסוד מה שאתה עושה...מקווה שאתה זורע ניצנים לשינוי שיבוא.

  • מחזירות את התקווה דרך הרגליים   לפני 34 שבועות 6 ימים

    חגית יקרה, מורידה את הכובע בפנייך ובפני כל ההוזות וההוזים. האמונה והדבקות שלך ושל חברותייך היא מקור השראה ענק בשבילי. נפגש בדרך לירושלים! חזקו ואמצו!

  • שברים   לפני 38 שבועות יום אחד

    ואין אף אחד אחר שיודע לכתוב כמוך
    יש לך משהו שאין להם, אל תשכח את זה
    גם להם חסר משהו שיש לך, אל תוותר על הידיעה הזו
    ותמשיך לכתוב

  • רמדאן.. חודש של תפילה, חברה ותרבות رمضان.. شهر صلوات، اجتماعيات وثقافة   לפני 41 שבועות 5 ימים

    התשובה שניתנה בכתבה כאן היא ביחס ללוח השנה האזרחי/נוצרי/גרגוריאני. אבל המשיבה לא מתייחסת בכלל ללוח השנה העברי (שגם הוא מתבסס על מולד והיעלמות הירח (ולכן גם נקרא בעברית: ירח, י' בסגול). לכן, להשלמת התשובה - ביחס ללוח השנה העברי: החדשים חופפים לחדשים/ ירחים אצלנו, אלא שבלוח השנה המוסלמי אין עיבור שנים, לכן אין תיקון והתאמה ללוח החמה ועונות השנה, וזאת הסיבה לכך שחודש הרמדאן חל בכל שנה קצת יותר מוקדם. ועוד מילה על הלוח העברי: כבר בתקופת המשנה נקבע לוח אחיד וידוע בדיוק מועד תחילתו וסיומו של כל חודש, כך שמנהג ההודעה על מולד הירח ברחבי העולם בעזרת משואות התייתר והתבטל. כך כיום בעוד המוסלמים ממתינים לחכמיהם שיודיעו להם עפ"י מולד הירח שנצפה את מועד תחילתו המדוייק של החודש, די לנו להסתכל בלוח השנה ע"מ לדעת בדיוק את התשובה.

  • ומי לא בא? הרהורים בעקבות סיורי דוגרינט   לפני 41 שבועות 6 ימים

    לדעתי אין שאלה לגבי ההתייחסות של דוגרינט לגליל. אם לא נהיה מיזם גלילי צריך להתחיל מאפס כי זאת ההגדרה שלנו. אנחנו מחוברות לשטח, לאזור הגליל ולשיתופי הפעולה שיצרנו כאן - לשותפות ולשותפים.
    נכון שיש לנו אינטרס להפיץ מסרים ולהעלות נושאים לסדר היום גם ברמה הארצית, אבל המקור שלנו בגליל. אני חושבת שנפספס את הייחוד והייעוד שלנו אם נחליט לעסוק בנושאים ארציים.

    בסופו של דבר הרבה מהנושאים שאנו עוסקות בהם בדוגרינט הם נושאים בעלי עניין ארצי - למשל יחסי יהודים וערבים, בעיית הקרקעות. למשל נושא נשים. אבל זוית הראייה המיוחדת שלנו תמיד נותנת לנו אפשרות לגשת לנושאים אלה בצורה מעניינת, חדשה. ולכן כדאי לנו להמשיך לעסוק בנושאים אלה מנקודת המבט הייחודית שלנו.

    אני חושבת מההיכרות עם העיתונות ואתרי התוכן, שנקודת המבט הזו מניבה אייטמים ממש מעניינים וייחודיים, ולפעמים אפילו המדיה הארצית מתעניינת בהם.

    כן יש מקום לשפר את היכולות העיתונאיות שלנו, בכתיבה, עריכה, תחקיר, הפצה ברשתות חברתיות. ועוד. אך לדעתי הבסיס של נקודת מבט גלילית הוא נכון.

  • ומי לא בא? הרהורים בעקבות סיורי דוגרינט   לפני 41 שבועות 6 ימים

    בתגוּבה האחרוֹנה לגבי זכוּכית המגדלת

  • ומי לא בא? הרהורים בעקבות סיורי דוגרינט   לפני 42 שבועות 14 דקות

    מסכימה עם דבר המבקר שפרסום הסיורים מצומצם מדי. תוהה האם פרסום מאסיבי יביא מסיירים נוספים. מחפשת את הדרך הנכונה לשיווק יעיל.

    לגבי התהיה האם להפוך את דוגרינט לכלל ארצי ובכך להשתלב בזרם הגלובלי - אני רוצה לחדד את התהיה. האם הכוונה שדוגרינט יעסוק בנושאים כלל ארציים או שהכוונה שהפרסום יהיה גלובלי? אין ספק שיש לנו מה ללמוד בנושא השיווק, ושבהחלט כדאי להגיע גם לקהל מחוץ לגליל, קהל שלא מכיר את הפריפריה. אבל לגבי העשייה בדוגרינט והרחבת תחומי העיסוק מעבר לאזור שלנו אני חוששת שזה יפגע באג'נדה שמכוונת אלומת אור ומניחה זכוכית מגדלת על הדברים והאנשים השקופים ועל העשיה שהתקשורת מפספסת בגדול. אם נרחיב את עצמנו לכלל ארצי נמצא את עצמנו עוסקות באותם דברים שבולטים לעין שאינם זקוקים לדוגרינט כדי לעלות למודעות של הציבור.

 

 

* indicates required