מרגלית טויטו مرجليت تويتو

חברת קיבוץ עברון, נשואה, אם לשתי בנות, כותבת כאן כדי להגיד – שהשמיים הם הגבול, תנו רק הזדמנות וכל אחד יוכל...

כל הבלוגים كل المدونات

עצור – חניית נכים לפניך

תיוג

מאז בעלי חונה באלכסון, על שני מקומות חניה, זאת כדי להבטיח שאף אחד לא יחסום לנו את האפשרות היחידה שלנו לעלות לרכב. מעלית הנכים צריכה 2.5 מטר מצדי הרכב, כדי שיוכל הנכה להכנס לרכבו או לצאת ממנו.

הבוקר פתחתי את המייל שלי וראיתי תמונה שנשלחה לי ובתמונה נראו שני רכבים החונים זה ליד זה בחניית נכים מסומנת, ופתאום נזכרתי!

נזכרתי בעניין כאוב שנפגשתי בו לא פעם ולא פעמיים וברצוני להעלות כאן.

בהרבה מקומות ציבוריים בארץ אין חניות מסודרות לנכים, ובמקומות אחרים יש חניות מסומנות המיועדות לנכים, ואפילו יש על השלט עם הסמל אזהרה: אם אין לך תו נכה ואתה חונה בחנייה זו – אתה צפוי לקנס.

על כך כל הכבוד!!

אך הרבה פעמים למרות הסימון, האזהרה והקנס – אנשים שאינם נכים חונים בחניות אלה, אומרים – זה רק לכמה דקות, או - אין לי חשק לחנות רחוק, או - אין חנייה אחרת, אז אם אחנה כאן זה לא נורא – ועוד כהנה וכהנה תירוצים.

אני מבינה שיש אנשים שמרגישים שזאת פריבילגיה של הנהגים והאנשים הנכים שיש להם רכבים מיוחדים ושמורים להם מקומות חנייה מסומנים, שהם הכי קרובים למחוז חפצם והכי "נוחים" לחנייה. – לאנשים אלה אני מציעה שיזכרו במי מדובר פה.     

זהו פן אחד של הבעיה, ברצוני להתמקד כאן גם בפן אחר של העניין  שאין לו התייחסות מספקת:      

ברכבים רבים של נכים מותקנים אביזרי עזר, ברוב המקרים אלה הם מעלונים שונים שצריכים מרחב, מקום מחוץ לרכב – בצדי הרכב או מאחוריו, זאת כדי שהנכה יוכל לפתוח אותם כדי לעלות או לרדת מהרכב, אין לו דרך אחרת לעשות זאת אלא בעזרתם.     

רוב מקומות החנייה לנכים הם ברוחב שרק המכונית יכולה להיכנס, ואין שום התייחסות להימצאות של מעלון כלשהוא מצד של הנהג או בצד השני, במצב שכזה, איך יצא הנכה מהמכונית וילך לענייניו?

ועוד אני שואלת, מה שווה חניית הנכים, האזהרה והקנס, כשאין התייחסות אמיתית למציאות ולצרכים האמיתיים של הנכים?

יש לי רכב עם מעלית המעלה אותי בכיסא הגלגלים הממונע שלי, רק כך אני יכולה להיכנס לרכב ולהתייצב בעמדה המיוחדת המותקנת ברכב לכיסא הגלגלים, המעלית נמצאת בצד ימין של הרכב ובשביל  שיהיה מקום לפתוח אותה צריך שיהיה מרווח של לפחות  2.5 מטר מחוץ לרכב (על הדלת שמאחוריה מותקנת המעלית יש שלט – כנהוג בכל רכב שיש בו מעלית - ובו כתוב "זהירות מעלית נא השאר 2.5 מטר להוצאת המעלית").

פעם נסעתי עם בעלי, גם הוא נכה היושב בכיסא גלגלים, לקניות, השארנו את הרכב במגרש החנייה הסמוך למקום, בחניית נכים, כאשר חזרנו לרכב עם הקניות, הופתענו לראות שמכונית אחרת  חנתה בצמוד לרכב שלנו – לא יכולנו לפתוח את המעלית כדי לעלות לרכב. כך נשארנו פעורי פה, מה נעשה עכשיו?

מאז בעלי חונה באלכסון, על שני מקומות חניה, זאת כדי להבטיח שאף אחד לא יחסום לנו את האפשרות היחידה שלנו לעלות לרכב.

יום אחד ראה זאת שוטר, ניגש ושאל למה אנחנו חונים על שתי חניות, בעלי הסביר לו את הסיבה, השוטר הבין את ההסבר ונראה היה שגם הסכים להגיון שבדבר.

בארצנו הקטנטונת, יש רבים הנזקקים לרכבים מיוחדים, זאת בגלל מגבלתם הפיזית. בעזרת רכבים אלה הם חווים יותר עצמאות. אז אני רוצה לבקש מעל הטור הזה – אנא שימו לב – שלא תפריעו לזולתכם להתנהל.    

תגובות

את הבעיה אני חושבת שהבנתי אבל

אשמח לדעת מה הציפייה  שלך מהממסד מהרשויות ,  אכיפה? חוקים

הסברה?

תודה

חדוה

האם נכים שותפים לתכנון פתרונות עבור נכים?

במקרים רבים קיימים פתרונות הנדסיים ותכנוניים לנכים, במבני ציבור, תחנות אוטובוס וכדומה. אלא שבכל זאת נכים מתקשים להיעזר בפתרונות הללו - השיפועים חדים מדי, הכניסה למעלית צרה מדי או המדרגה בתחנת האוטובוס אינה מאפשרת עלייה עם כסא גלגלים. כך גם בחניות הנכים כפי שציינת, כי עבור המתכנן מספיקה העובדה שהחנייה מסומנת לנכים בלבד. נדמה לי שמקור הבעיה הוא בכך שהמתכננים ברובם לא חוו את המוגבלות על עצמם. השאלה היא באיזו מידה משתפים נכים בפתרון בעיות אלו.

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
CAPTCHA
בדיקה זו מיועדת לוודא שהינך חי ונושם ואינך מחשב המפיץ ספאם